Mehran Software

حذف گزینه تغییر زبان در صفحه ورود وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب های نوشته : , ,

اگر دقت کرده باشید در نسخه 5.9 وردپرس قابلیتی برای لاگین شدن با زبان دلخواه ایجاد شده که این عمل، در صورتی قابل انجام است که برای سایت شما بیش از یک زبان فعال وجود داشته باشد. وردپرس این قابلیت را بری تیم‌هایی در نظر گرفته است که کاربران سایت با ملیت‌های متفاوت هستند و همین‌طور اگر سایتی چند زبانه بوده در این صورت داشبورد وردپرس آن‌ها به زبان‌های مختلف قابل دسترسی خواهد بود.

وردپرس بعد از پیاده سازی ویرایشگر گوتنبرگ قصد دارد با آپدیت‌های جدید آنقدر در این زمینه پیشرفته شود که کم کم تبدیل به یک صفحه ساز شود و با درج انواع بلوک گوتنبرگ در نوشته یا برگه اطلاعاتی چون عنوان لوگو و دیدگاه‌ها را در آن قرار دهد. یکی از این ابزارهایی که به تازگی در وردپرس اضافه شده همین انتخابگر زبان در صفحه ورود است، که برای برخی افراد ضرورتی نداشته و مایل به حذف آن هستند.

 

راه حل :

راه حل اول با استفاده از افزونه

این روش بیشتر برای افراد مبتدی کارایی دارد. ابتدا پلاگین Disable Login Language Switcher را از مخزن وردپرس دانلود کرده و پس از نصب اقدام به فعال سازی نمایید. به محض فعال‌سازی افزونه بدون نیاز به تنظیمات خاصی به صورت اتوماتیک گزینه تغییر زبان غیرفعال خواهد شد.

روش دوم :

وش دوم که روشی تخصصی‌تر خواهد بود بدین صورت است: در این روش قطعه کد زیر را باید به سایت خود اضافه کنید. در ادامه به شرح مراحل انجام آن خواهیم پرداخت. ابتدا وارد بخش filemanager هاست خود شده در پوشه public-html > themes > wp-content وارد پوشه قالب سایت می‌شویم. سپس فایل function.php را پیدا خواهیم کنید. قطعه کد:

add_filter( 'login_display_language_dropdown', '__return_false');  

را در خط آخر فایل قرار دهید که با دیگر کدها تداخل نداشته باشد.

این کد باعث غیرفعال شدن گزینه تغییر زبان در بخش لاگین خواهد شد. ضمنا اگر زمانی دوباره نیاز به فعال کردن این گزینه داشتید به راحتی می‌توانید این قطعه کد را پاک کنید. یک نکته بسیار مهم در مورد این قطعه کد و اجرای آن این است که اگر پوشه child theme دارید وارد پوشه قالب child شده و کد  function.php را در این مسیر اضافه کنید. این کار سبب می‌شود اگر قالب را آپدیت کردید تغییرات اعمال شده را از دست نداده و نکته دوم این که قبل از قرار دادن کد یک نسخه از این فایل را کپی کنید. تا اگر زمان درج کد در خط مربوطه اشتباهی رخ داد، سریع‌تر بتوانید بازگردانی انجام دهید.

نام فایل :افزونه disable login language switcher

رمز فایل : ندارد

منبع : مخزن وردپرس

هرگونه برداشت از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .

تمامی حقوق به Mehran Software تعلق دارد .